dilluns, 9 d’abril del 2018

Setmana Santa Vall d'Ansó - Part 1

Rodejats de bon menjar i bon beure. Així es com vam començar a preparar l’escapada de la Setmana Santa d’enguany. Aprofitem que tenim 4 dies de vacances per fer una mica més de carretera de l’habitual i desplaçar-nos fins a una vall desconeguda per tots els membres del grup. La Mar, en Pau, en Miguel, Martí i, jo mateix (Pol) .

El Valle de Ansó (Bal d’Ansó en aragonés) va ser la zona escollida. La quantitat de neu caiguda durant l’any ens feia ser optimistes amb les condicions que podíem trobar-hi. Un cop escollida la zona va ser moment d’agafar mapes (deixats pel CECMO) i un llibre (moltes gràcies Xavi!) on vam podem començar a dibuixar i imaginar quines rutes podríem fer durant la nostra estada en aquesta zona dels Pirineus Occidentals.

Petrechema (2.371m) des del Refugio de Linza
Desnivell: D+ / D- : 1100m / 1100m
Dificultat: S1 / S2

Dijous nit a 2/4 d’11 arribem a la Borda Nadal on ens allotjarem durant tots els dies. Divendres a primera hora, després d’un bon esmorzar, decidim dirigir-nos al Refugio de Linza per intentar fer una de les sortides més clàssiques d’esquí de muntanya de la zona, El Petrechema.

La Mar i en Pau arribaran a la tarda. Volem aprofitar el dia per fer una ascensió que ens permeti agafar una primera presa de contacte amb la zona i poder mirar la ruta cap a la Mesa de Los Tres Reyes, un dels objectius que teníem previst per aquests dies.

Arribem al Refugio de Linza per una carretera molt bonica que ens deixa amb moltes ganes de sortir a explorar. A l’arribar al Refugi, som quatre gats i la temperatura es bastant baixa. No ens encantem i sortim directes cap al Petrechema.

Sortida des del Refugio de Linza

La ruta d’ascensió és bastant fàcil i no té pèrdua. Està molt ben marcada gràcies al pas d’altres esquiadors i raqueteros. A mesura que anem avançant metres i guanyant alçada anem gaudint de les vistes meravelloses de la vall.  Intentem posar noms als pics i serralades que anem veient. Un veritable espectacle visual.

En Martí i en Miguel començant la primera pujada

Per sort, no som els únics animals que volten per aquestes contrades

Avancem amb facilitat per una neu dura mentre la meteorologia va millorant. Un cop arribem al Collado de Linza, amb una mica de vent, ja tenim l’objectiu a la vista.

Últim tram pla abans del Collado de Linza.

Últims metres abans d'arribar al Collado de Linza

Seguim amb esquís fins a 150m del cim on ens col·loquem als grampons. La part final està bastant glaçada però ens hi podem moure sense cap problema. Els grampons es claven bé a la neu gelada i podem fer el cim sense problemes. Allà aprofitem per gaudir de les vistes uns minuts. Realment espectaculars!

En Martí Maspons caminant per l'aresta que ens porta al cim

La Mesa de los Tres Reyes vista des de l'aresta final al Petrachema

En Martí i en Miguel al Cim del Petrechema amb unes vistes increibles. Un bon té ajuda a recuprar les forces.

Desfem camí fins a trobar un zona resguardada del vent on es col·loquem els esquis per iniciar la baixada. El sol ha sortit i la neu ha anat transformant. Els primers metres de baixada els fem sobre una neu gelada. Anem perdent alçada i la neu va millorant gràcies al sol.
La tornada la realitzem pel mateix camí de pujada i en cap moment ens hem de treure els esquís. Arribem al refugi on aprofitem el sol que fa per gaudir d’una bona cervesa i un caldo!

Caminem la primera part perquè està bastant gelada